Welkom in de jungle. Welkom in Ghost Recon Breakpoint. We hebben Bolivia – de locatie van de vorige editie – achter ons gelaten en bevinden ons nu op een fictief eiland genaamd Auroa. Op dit eiland met een tropisch klimaat zijn er weer genoeg bomen, richels en gebouwen om je achter te verschuilen. Je gaat dit alles hard nodig hebben om niet vroegtijdig de geest te laten.

Het eiland Auroa is de thuisbasis van Skell Technology. Een organisatie die door middel van technologie en innovaties een utopische wereld op probeert te bouwen. Tenminste, dat is wat het lijkt. Er worden namelijk snode plannen gesmeed. En je raadt het al: die moet jij zien te voorkomen.

Blijf in de schaduwen

Zoals we van de reeks gewend zijn doe je dat niet door guns blazing de basis van de vijand binnen te stormen en een groter dodental dan alle Rambo-films bij elkaar te creëren. Je moet voorzichtig te werk gaan bij het redden van de wereld. Verberg je achter een boom of onder de modder en zorg dat de slechteriken niet eens door hebben dat ze uitgeschakeld worden.

Ghost Recon Breakpoint review

Mensen die de Ghost Recon Wildlands hebben gespeeld, zullen dan ook al snel vertrouwt zijn met het spel. De manier van bewegen, dekking zoeken en schieten zijn niet veel veranderd. Al moet je nu wel meer op het uithoudingsvermogen van je marinier letten.

Je kiest je eigen pad

In Ghost Recon Breakpoint kun je wel meer bepalen hoe je het spel speelt. Het is makkelijker om van de verhaallijn af te wijken en even wat dingen voor jezelf te gaan doen. Soms wil je ook even vrije tijd als je de wereld aan het redden bent natuurlijk.

Ghost Recon Breakpoint review

Een van die afdwalingen zijn de Ghost Wars waar je aan kunt deelnemen. Hierin strijd je online tegen andere spelers in team-tegen-team gevechten. Online spelen is sowieso een belangrijke onderdeel van de nieuwe Ghost Recon. Zelf in jouw eigen singleplayer-wereld kan je personages tegenkomen die gebaseerd zijn op de profielen van andere spelers. Jouw vrienden hoeven dus niet eens online te zijn om ze tegen het lijf te lopen.

Moet je deze game kopen?

Ghost Recon Breakpoint biedt je wat je van het spel verwacht en een beetje extra. Wil je een spel waarbij je niet hoeft na te denken en gewoon lekker kunt knallen? Kijk dan even verder. Houd je ervan om een beetje sneaky te zijn en tactisch je tegenstanders uit te schakelen? Dan kun je je heel wat uurtjes vermaken in de schaduwen van de jungles van Auroa.

Trailer Ghost Recon Breakpoint

(Beeld: Ubisoft)