2022 belooft een mooi jaar qua films te worden. Ook op Netflix zal er heel veel nieuws verschijnen. De streamingdienst kwam daarom met een video waarin de grootste Netflix-films van 2022 voorbijkomen.

Op zoek naar een actiefilm? The Grey Man met Ryan Gosling en Chris Evans is dan veelbelovend. Meer een liefhebber van sciencefiction? The Mothership met Halle Berry past dan in jouw straatje. Ook verschijnt Knives Out 2 met Daniel Craig en geregisseerd door Rian Johnson. Laatstgenoemde kreeg flink wat kritiek te verduren van Star Wars-fanaten vanwege The Last Jedi, maar de eerste Knives Out kreeg veel lovende recensies dus deel twee belooft ook top te worden. Dit is nog lang niet alles want Millie Bobby Brown en Henry Cavill zijn te zien in Hustle and Spaceman en Jamie Foxx in Day Shift en They Cloned Tyrone. Ook qua humor zit je goed bij Netflix. Ze komen namelijk met een film waarin zowel Jonah Hill als Eddie Murphy spelen. Daarnaast spelen Kevin Hart en Mark Wahlberg in Me Time.

Ook veel familiefilms

Onlangs een gezinnetje gestart of nooit afscheid genomen van je innerlijke kind? Dan heeft Netflix nogal wat in de aanbieding zoals Roald Dahls Matilda (met actrices Lashana Lynch en Emma Thompson) en The Adam Project gevuld met Jennifer Garner, Ryan Reynolds, Mark Ruffalo en Zoe Saldaña. Ook zal Jason Momoa te zien zijn in de avonturenfilm Slumberland.

Nederlandse content

Als klap op de vuurpijl heeft Netflix ook allerlei Nederlandse content in aantocht voor 2022. Denk hierbij aan F*ck de Liefde 2 met Bo Maerten, Maurits Delchot en Victoria Koblenko. Ook verschijnt over een paar dagen ANNE+ met Hanna van Vliet en Thorn de Vries. Tot slot komt er een Nederlandse actiefilm met Géza Weisz en Holly Mae Brood in The Takeover.

De preview

Bekijk hieronder de preview: