Pas verlaagde Playstation de prijs van het geplaagde streamingsplatform PS Now. Nadat bleek dat toch niet alles even soepel liep gooide Playstation alles om. Ze proberen nu via een prijsverlaging en nieuwe interface het platform de boost te geven die het zo dringend nodig heeft. Maar is dit genoeg of moet er nog meer veranderen om deze dienst rendabel te maken?

De potentie van PS Now

Het streamen van games heeft zeker een hoop potentie, maar er moeten nog wel een paar sleuteleigenschappen verbeterd worden om het gamestreamen van Playstation net zo’n succes te laten worden als het streamen van films. En dat zit-‘m vooral in het aanbod. Het spelen van nostalgische games is natuurlijk leuk. Ook het ontdekken van games die je op zich wel kent maar nooit de tijd voor hebt genomen is geniaal. Maar het liefst wil je bij PS Now een reeks aan spellen zien die net uit zijn. Zodat je er echt iets aan hebt. De meeste games die nu beschikbaar zijn hebben nog niet die punch die de dienst nodig heeft. Wanneer je door de catalogus heen bladert lijkt dit verdacht veel op die eerste pagina’s van de Playstation Store wanneer de de prijs oplopend zet.

Internet verbinding

Je kunt een aantal games in de bibliotheek van PS Now downloaden. De optie om te streamen is altijd aanwezig. Voor het streamen is het wel handig om een vaste internetverbinding te hebben naar de Playstation, want af en toe wil het allemaal wel eens vastlopen. Zeker wanneer jouw vriendin intussen Love Island aan het kijken is.

De moeite waard?

Als Playstation het aanbod van de games wat op zou schroeven, zou de dienst van leuke gadget kunnen transformeren tot een serieuze kanshebber voor de toekomst van het gamen. Ze zijn in ieder geval, na toch best een valse start, goed op weg.