Rebel Moon 2, ook bekend onder de titel The Scargiver, is nu te streamen op Netflix. De film staat meteen op de eerste plek in de ‘Top 10 Films in Nederland’. Zo heeft Zack Snyder een Netflix-hit te pakken, maar de recensies zijn allesbehalve goed. Online noemen kijkers het zelfs ‘de slechtste film van Snyder ooit’.

Zack Snyder is uiteraard ‘mister DC’ en het creatieve brein achter onder meer Man of Steel, Watchmen en 300. Zo weet Snyder best wel hoe die een film moet maken. Zijn nieuwste sci-fi spektakel is Rebel Moon. Van origine is dit een Star Wars spin-off, buiten de Skywalker-verhaallijn, maar het filmproject werd na de overname van Lucasfilm door Disney op de plank gezet. Netflix gaf Snyder alsnog groen licht, en dus kunnen Netflix-abonnees genieten van 2 Rebel Moon-films.

Rebel Moon 2 is nog slechter dan deel één’

Als de eerste recensie het volgende zegt: ‘Rebel Moon 2 is nog slechter dan deel één’. Dan kun je je afvragen of de film het kijken waard is. En iedereen die de eerste Rebel Moon-film heeft gezien, die weet dat het eerste deel ook niet echt fantastisch was. Vermakelijk oké, maar het komt qua niveau niet in de buurt van Star Wars, zelfs niet de Star Wars-films van Disney (de sequels). En vooral dat laatste zegt veel.

Rebel Moon 2 is dan ook, net als deel één, een slap aftreksel van Star Wars met nageaapte ‘Matrix‘-elementen. Het oordeel online: ‘Vermoeiend, onorigineel, ambitieloos en ongeloofwaardig’. Op Rotten Tomatoes krijgt de film slechts een score van 17 procent op de Tomatometer. Het publiek is wel een stuk milder, want het tweede deel krijgt een Audience Score van 53 procent. Zack Snyder en Netflix zullen vast niet wakker liggen om de slechte recensies, want Rebel Moon 2 is gewoon de nummer één film op Netflix.

Op IMDB krijgt de film overigens een Metascore van 36/100 en een 5,2/10-rating van het publiek. De synopsis luidt als volgt: ‘De rebellenstrijders maken zich klaar voor de strijd tegen de meedogenloze krachten van de Moederwereld. En dat terwijl onbreekbare banden worden gesmeed, helden tevoorschijn komen en legendes worden gemaakt.’ Klinkt dat niet super cliché, kuch kuch, we bedoelen spannend. Bekijk de trailer van Rebel Moon 2 hieronder en stream de film nu op Netflix.